Potraviny s vysokým obsahom vlákniny

Odporúčaný denný príjem vlákniny je 25 gramov pre ženy a 38 gramov pre mužov. Väčšina ľudí však prijíma len polovicu z toho.
Našťastie zvýšenie príjmu vlákniny je relatívne jednoduché – stačí len integrovať isté druhy potravín do vášho jedálnička.

jablko

Ponúkame vám zoznam potravín s vysokým obsahom vlákniny:
 
1.Hrušky (3,1%)
Hruška je populárny druh ovocia. Hrušky sú chutné a výživné. Ide o jeden z najlepších ovocných zdrojov vlákniny.
Obsah vlákniny: stredne veľká hruška obsahuje 5,5 g.

2. Jahody (2%)
Jahody sú neuveriteľne chutné. Navyše sú oveľa zdravšie ako hociktoré iné chutné jedlo. Je tiež zaujímavé, že sú jedným z najvýživnejších druhov ovocia vďaka vysokému obsahu vitamínu C, mangánu; sú tiež silným antioxidantom.
Obsah vlákniny: 3 g v jednej šálke alebo 2 g v 100 g jahôd. Toto je veľmi vysoký obsah vzhľadom na ich nízky obsah kalórií.

3. Avokádo (6,7%)
Avokádo sa líši od väčšiny ovocia. Namiesto vysokej hladiny sacharidov je avokádo doslova nabité zdravými tukmi. Má tiež veľmi vysoký obsah vitamínu C, draslíka, horčíka, vitamínu E a vitamínov skupiny B. Avokádo ponúka mnoho zdravotných výhod.
Obsah vlákniny: pohár avokáda obsahuje 10 g alebo 6,7 g vlákniny nájdete v 100 g avokáda.
 
4. Jablká (2,4%)
Jablká patria medzi najchutnejšie a najuspokojujúcejšie ovocie. Majú relatívne vysoký obsah vlákniny.
Obsah vlákniny: 4.4 g vlákniny v stredne veľkom jablku alebo 2.4 g vlákniny v 100 g.

5. Maliny (6,5%)
Maliny sú vysoko výživné s veľmi silnou a výraznou chuťou. Sú nabité vitamínom C a mangánom.
Obsah vlákniny: Jedna šálka obsahuje 8 g vlákniny alebo 6,5 g vlákniny nájdete v 100 g malín.

avokádo

6. Banány (2,6%)
Banány sú skvelým zdrojom mnohých živín vrátane vitamínu C, vitamínu B6 a draslíka.
Zelený alebo nezrelý banán obsahuje významné množstvo odolného škrobu, ktorý je druhom nestráviteľného sacharidu, ktorý funguje ako vláknina.
Obsah vlákniny: 3,1 g vlákniny nájdete v stredne veľkom banáne alebo 2,6 g vlákniny v 100 g.

Potraviny s vysokým obsahom vlákniny
Ohodnoťte příspěvek